Vešanje - Delovi Trapa
Postoji izreka među vozačima koja glasi: „Pazite vaš automobil, kako bi on mogao da pazi vas“ . Nažalost, ogroman je broj ljudi koji uopšte ne kontrolišu svoja vozila i koji probleme primete tek onda kada je prekasno. Neki vozači ne proveravaju ni najosnovnije elemente kao što su ulje, rashladna tečnost i debljina kočionih pakni, a kamoli stvari poput trapa.
Zato smo odlučili da vam skrenemo pažnju i da vam kažemo zašto je baš kontrola trapa jedna od najbitnijih koju morate raditi. Pod trapom se podrazumeva čitava suspenzija vašeg automobila. Gume, kugle, ležajevi, amortizeri, osovine, sve to spada u trap i sve to utiče na vašu sigurnost i vožnju.
Kategorije
Vešanje je jedna od najvažnijih komponenti automobila koja ispravno radi. Vešanje je imperativ sigurnog i bezbednog automobila za vozača i ostale učesnike u saobraćaju
Snaga koju motor stvara je u osnovi beskorisna ako vozač ne može da usmeri automobil u željenom smeru. to je razlog zašto se cena popravke vešanja ne uzima u razmatranje. Glavni posao vešanja odnosno trapa na vozilu je sposobnost za kontrolu i stabilnost vozila. Ispravan trap na vozilu osigurava dobru kontrolu i stabilnost vozača i osigurava da vožnja bude glatka i da ne smeta vozaču i putnicima, I samim tim predstavlja jedan od najbitnijih faktora za prolazak tehničkog pregleda.
Sistem vešanja nalazi se uglavnom u šasiji vašeg automobila, negde gde se vaši točkovi spajaju s ostatkom vozila. Vešanje modernog automobila sastoji se od opruga, amortizera, glave upravljača, spona, viljuški ili ramena, jabučastih zglobova tj. kugli, silen blokova i stabilizatora koji zajedno rade kako bi se prilagodili uslova na putu ili voznim površinama, a sve s ciljem smirivanja vožnje..
Najbolja vrsta vešanja za automobil je nezavisno vešanje. Sa nezavisnim vešanjem, svaki točak automobila je nezavisno povezan sa ostatkom vozila. To znači da se bilo kakav udar koji se oseti u jednom točku vrši kroz sistem vešanja tog točka, a ostali točkovi ne utiču. Većina putničkih vozila ima nezavisno vešanje za prednje točkove, a mnoga danas imaju i nezavisno vešanje i za zadnje točkove.
Činjenica je da vešanje automobila doživljava veliki fizički i mehanički stres tokom vožnje. Loši putevi, ivičnjaci i neadekvatna vožnja automobila dovode do bržeg habanja delova trapa.
Jedan od prvih znakova da Vaš ljubimac mora kod majstora je neravnomerni gazeci sloj gume. Ako vam je gazište određeno neravnomerno ili s jedne strane, to je obično znak da vešanje više neravnomerno drži vaš automobil. Ovo stvara neravnomernu količinu pritiska na gumama, a pritisak se više ne raspoređuje ravnomerno među četri tačke dodira, što zahteva sanaciju trapa.
U najbanalnijem prevodu, trap i njegovi delovi su povezani kugličnim spojevima koji preko šipki i vučnih veza prenose silu na spojne komponente.
LEMFORDER je nemački brend, koji godinama uspešno predstavlja vodeći nemačkog proizvođača u delovima trapa i upravljačkog sistema za sva putnicka i komercijalna vozila. LEMFORDER potice iz porodice ZF Service-a uz još jedan poznati nemački brend SACHS. Izuzetan kvalitet ovog brenda, dovodi do toga da ga mnogi proizvođači automobila imaju u prvoj ugradnji u uključujući i u sve nemačke.
Sa asortimanom od preko 1300 proizvoda vrhunskog kvaliteta, LEMFORDER predstavlja logičan izbor za sve koji žele samo najbolje za svoj automobil. Upravo zbog izetnog kvaliteta, LEMFORDER ostvaruje i znatno veće rezultate u bezbednosti od konkurentskih proizvođača.
MOOG® je vodeći brend u industriji vrhunskih zamenskih proizvoda za upravljanje, vešanje, kraj točkova i pogon za putničke automobile, lake kamione, SUV i vozila srednje i teške terete. Konstantnim uvođenjem inovacija u dizajnu koje produžavaju životni vek proizvoda i pojednostavljuju instalaciju i popravku, MOOG je stekao reputaciju rešavača problema u industriji šasija.
MOOG-ove inovacije i napredak u rešavanju problema napravljeni su imajući na umu tehničare. Od metalnog kliznog ležaja od praha za rešavanje problema koji produžava životni vek MOOG spona do unapred instaliranog prtljažnika na našim kugličnim zglobovima Problem Solver, ove inovacije specifične za primenu mogu se naći u celom portfelju MOOG šasija.
Schaeffler Technologies AG & Co. KG, takođe poznat kao Schaeffler Group (Schaeffler-Gruppe na nemačkom), je nemački proizvođač kotrljajućih ležajeva za automobilsku, vazdušnu i industrijsku upotrebu. Osnovali su ga 1946. godine braća dr Vilhelm i dr.-Ing. E. h. Georg Schaeffler.
U avgustu 2008. kompanija je pristala na akviziciju većeg rivala Continental AG od 12 milijardi evra, pri čemu bi Schaeffler odložio preuzimanje većinskog udela najmanje do 2012. godine.[7] Međutim, 2011. godine Schaeffler je prodao deonice Continentala u vrednosti od 1,8 milijardi evra, smanjivši svoj udeo sa 75,1% na 60,3%.[8] Trenutno, kompanija poseduje 46% akcija Continentala.[9] Schaeffler Group takođe poseduje brendove INA, FAG i LuK.
U Nemačkoj, glavne brendove Schaeffler grupe – INA, FAG i LuK – prodaju Schaeffler Technologies AG & Co. KG i LuK GmbH & Co. oHG.
SVAG je posvećen ovom motu jer je to u najboljem interesu svojih kupaca. Međunarodno poznati brend obezbeđuje više od 27.000 originalnih rezervnih delova odgovarajućeg kvaliteta, koji pokrivaju sve nemačke i skoro sve evropske marke automobila. Glavne grupe proizvoda su upravljanje i vešanje, kao i tajming motora.
Sa više od 60 godina iskustva, SVAG je jedan od vodećih svetskih partnera na nezavisnom tržištu usluga. Visoka dostupnost zaliha i kratko vreme isporuke garantuju optimalnu pouzdanost za kupce širom sveta.
Čitav asortiman delova podleže strogim kontrolama kvaliteta, koje često prevazilaze specifikacije proizvođača. Ovo je podvučeno garancijom proizvođača od 3 godine za sve SVAG rezervne delove. Obećanje kvaliteta za sve one koji veruju u visokokvalitetne proizvode. SVAG takođe nudi tehničke informacije kako bi instalaciju isporučenih komponenti učinila što lakšom.