Kočioni system je jedan od najbitnijih faktora za sigurnost u vožnji. Svi znamo da treba ukočiti kada se nešto nepredviđeno desi na putu. Iako je jako bitan, kočioni system sastoji se od nekoliko komponenti koje su podjednako bitne za bezbedno zaustavljanje vozila.
Kategorije
Kočioni diskovi
Kočione pločice
Doboši
Glavni kočioni cilindar
Sajle ručne
Kociona klešta
Setovi za reparaciju klešta
Paknovi
Kočioni cilindar
Sajle ručne
Pored diskova I pločica za koje smo svi čuli, jako su nam bitne i kočione čeljusti, koja nije samo držač pločica, već uz pomoć hidraulike, prilikom pritiska na papučicu kočnice prijanjaju na disk sa obe strane I putem trenja smanjuju brzinu do samog zaustavljanja.
Kočioni disk
Kočioni disk - Rotori su kružni diskovi koji su povezani sa svakim točkom (dva napred i dva pozadi). Rotori su dizajnirani da pretvore kretanje (kinetičku energiju) u toplotnu energiju (toplotu). Dok čeljusti stežu kočione pločice, velika površina rotora stvara trenje na kočionim diskovima i vozilo se zaustavlja.Kocioni disk je kontaktna površina za stvaranje trenja u kočionom sistemu, pa mora biti u stanju da izdrži ogroman pritisak i toplotu. Zbog velike toplote koja se primenjuje na disk tokom procesa, većina se provetrava, optimizujući protok hladnog vazduha tokom kočenja.
Kočioni pločice
Kočioni disk - Rotori su kružni diskovi koji su povezani sa svakim točkom (dva napred i dva pozadi). Rotori su dizajnirani da pretvore kretanje (kinetičku energiju) u toplotnu energiju (toplotu). Dok čeljusti stežu kočione pločice, velika površina rotora stvara trenje na kočionim diskovima i vozilo se zaustavlja.Kocioni disk je kontaktna površina za stvaranje trenja u kočionom sistemu, pa mora biti u stanju da izdrži ogroman pritisak i toplotu. Zbog velike toplote koja se primenjuje na disk tokom procesa, većina se provetrava, optimizujući protok hladnog vazduha tokom kočenja.
Kada pritisnemo pedalu kočnice sila se sistemom poluge prenosi na klip servopojačavača kočnica . Klip mehaničku silu pritiska pedale prenosi na kočionu tečnost a svojim tehničkim rešenjem dodatno pojačava pritisak. Taj pritisak se preko glavnog kočionog cilindra nezavisno prenosi na zadnje i prednje točkove. Ova nezavisnost nam je veoma bitna sa stanovišta pouzdanosti . U slučaju otkaza jednog dela imamo dodatnu sigurnost. Glavni kočioni cilindar svojim klipom zatvara vod ka bočici za dolivanje kočionog ulja a pritisak prenosi ka kočionim cilindrima u točkovima.
Kod zadnjih točkova kod većine automobila imamo doboš kočnice koje su preko kočionih cilindara u samom točku povezane sa hidrostatičkim prenosnim mehanizmom a sistemom kočionih poluga i sajli povezana sa ručnom kočnicom. Pritisak se prenosi sa glavnog kočionog cilindra na cilindre u točkovima gde klipovi deluju na papuče sa oblogama radne kočnice u smeru ka dobošu. Prilikom pomeranja papuča razvlače se povratne opruge . U ovom slučaju izvršni mehanizam je rešen tako da obloge ležu na doboš točka i trenjem usporava kretanje. Kada vozač pusti pedalu kočnice pritisak u hidrostatičkom prenosnom mehanizmu naglo opada , povratne opruge vraćaju papuče sa oblogama u prethodni položaj a samim tim i klipove.
Što se tiče proizvođača koji proizvode delove kočionih Sistema svakako možemo izvojiti ATE, Textar, Brembo, Jurid, TRW, koji se vode kao premium predovi na aftermarket tržištu, a kod nas u ponudi, pored najkvalitetnijih proizvođača možete naći isto tako brendove niže cene ali ne tako loseg kvaliteta poput Bremsi, Mintex, Valeo
Textar je sinonim za vrhunske kočione proizvode već 100 godina. Kao trgovačka firma osnovana 1913. godine, marka TMD Fiction Group garantuje visok kvalitet, savršenu sigurnost i najvišu ubodnost kočenja u celom svetu. Istorija je pokazala da kočione obloge i kočione papuče firme Textar nisu samo osvojile ceste već su takođe uspešne i u automobilskim trkama. U legendarnoj Mercedesovoj Srebrnoj streli pomogle su argentinskom vozaču Huanu Manuelu Fangiju (Juan Manuelo Fangio) da ostvari pobede 1950-ih, uključujući Grand Prix nagradu u Nirburgringu, u Italiji i u Buenos Airesu. Pismo zahvale od firme Mercedes govori o uspešnoj saradnji. U oblasti visokih performansi, kočione obloge TMD Friction Textar su prvi izbor za vozila opremljena karbon-keramičkim disk kočnicama. A za to postoji dobar razlog jer su ove kočione obloge razvijene u uskoj saradnji s proizvođačem diskova kako bi se našlo savršeno rešenje za ovog partnera.
Brend Ate je ime od poverenja na evropskom tlu više od 100 godina. Danas je Ate tržišni brend i deo velike Kontinentalove porodice (Continental AG), jednog od najznačajnijih nemačkih proizvođača auto delova. Ate je pronalazač hidraulične kočnice i razvojni partner za kočione sisteme. Ate kočioni sistemi nude maksimalnu sigurnost u bilo kojoj situaciji vožnje, jer obezbeđuje optimalan način kočenja. Program brenda Ate obuhvata visoko kvalitetne komponente delova kočnice i hidrauličnih komponenti – kočioni cilindri, glavni kočioni cilindri, kočione pločice, kočioni diskovi, kočioni busteri i creva. Brend Ate u Nemačkoj ima učešće od preko 30% što ga čini prvim na tržištu, drugi u Evropi, a širom sveta brend Ate je jedan od prvih deset proizvođača auto delova.
Brembo su osnovali u Paladini u Italiji 11. januara 1961. Emilio Bombasei i Italo Breda (otac i ujak sadašnjeg predsednika Alberta Bombaseija).Kompanija je dobila ime po reci Brembo, pošto je Bombasei živeo u selu na obali reke pre nego što se preselio u Milano. Ubrzo nakon što je osnovan Brembo, specijalizovao se za disk kočnice, koje su u to vreme uvezene iz Velike Britanije. Kompanija je sklopila ugovor o snabdevanju sa Alfa Romeom 1964. godine i postala Moto Guzzi-jev dobavljač kočionih komponenti 1966. Tokom 1980-ih, Brembo je takođe počeo da isporučuje kočnice za BMV, Krajsler, Ferari, Mercedes-Benz, Nissan i Porše. Brembo je izašao na Milansku berzu 1995. godine. Godine 2000. Brembo je kupio proizvođača trkačkih kočnica i kvačila AP Racing (bivša divizija Automotive Products) sa sedištem u Velikoj Britaniji. 9. novembra 2007. Brembo-ova severnoamerička podružnica je kupila odeljenje Automotive Brake Components kompanije Haies Lemmerz. Prodaja od oko 39, 6 miliona evra uključila je oko 250 zaposlenih.
Što se tiče bilo kakvih pitanja, sugestija, preporuka, naša tehnička
služba Vam je na raspolaganju:
Svakim danom do 18 : 00h
Isporuka robe se vrši brzom poštom ili
ličnim preuzimanjem.
Kada nas budete pozvali prvi put, shvatićete da je Vaš problem sa
rezervnim delovima za Vašeg ljubimca prošlost. Veliki izbor delova, čak
postoji mogućnost poručivanja iz inostranstva u koliko nema trenutno na
stanju, po jako pristupačnim cenama.